Tuesday, December 22, 2009

Salam buat semua.Hmm....rasa semua masihnya dalam mood holiday lg kan.Aku pun tak abih holiday lg ni.Esok pagi2 pas subuh nak gerak ke Melaka.Nak bawa mama,abah,adik n anak2 pg jalan jalan.Ambil angin bandaraya bersejarah.Kalau nak ikutkan aku n family dah puas jalan2 di Melaka.Ye..lah,hubby org sana.Tapi saja je nak bawa mama,abah n adik kesana.
hmm...sambil2 cerita ni,just nak bgtau semua.....untuk menyambut tahun baru aku ada wat promosi tepung kek variasi kek buah n kek coklat lembab.Beli 5 pack.....
percuma 1.Harap semua sudi memberi sokongan.Semoga dengan sokongan anda semua,saya akan terus melangkah kehadapan.Terima Kasih.

Monday, November 2, 2009

Hmm......tengok2lah menu istimewa saya ni.Ada b'day cake...ada biskut goreng.Biskut goreng?Mcm pelikkan nama dia?Pernah dengar tak?Pernah makan tak?Sebenarnya arwah nenek saya yang suka buat biskut goreng ni.Sesekali bila rindukan arwah,saya akan buat menu ni.Nak cuba?Senang je.....Cuma sediakan beberapa keping biskut(biasanya saya buat 10kpg).3 biji telur...campur sedikit garam dan kacau spt nak buat telur dadar.Bawang besar dan cili merah dimayang.Sedikit serbuk lada putih/hitam.Biskut tadi dipatah patahkan..kemudian direnjiskan sedikit air.Panaskan 2 sudu besar minyak,masukkan biskut sambil dibalik balikkan.Kemudian masukkan bawang dan cili,gaul.Tuangkan telur diatas permukaan biskut dan gaul rata(jgn sampai biskut hancur).Masukkan serbuk lada dan gaul.Angkat dan hidangkan.Ha...tunggu apa lagi,buatla air panas.Pastu makan lah.

Biskut Goreng Nenekku....


Puding Roti & Dadih Istimewa Ummieyla



JUAL....JUAL...JUAL.....DIJAMIN SEDAP!!!!

Hei kenkawan sume....
meh le beli tepung kek saya.Ada kek coklat,kek buah,cup cake,pandan,blueberry...bla...bla...bla....
Bahan sume dah siap(kecuali butter & telur je kena beli sendiri).Siap bagi resepi/cara nak wat lagi.
Boleh hias sesuke hati kenkawan.....nak letak itu,nak letak ini,sume boleh.
Meh le beli produk yang dijamin bersih suci dan halal ini.Dah wat sekali pasti nak wat 2kali....3kali....dan berkali kali.

27092009063


Sunday, November 1, 2009

Sunday, June 7, 2009

Saturday, February 21, 2009


vanilla cup cake


choc cake
with choc rice



plain choc cake